Tuesday 24 August 2010

Kaffehets.

Chin Sheh, min bästa malajpolare, jobbar nattskiftet på närliggande fabrik här i Ueda. Hon går av runt 9 på morgonen, åker hem och sover lite, möter sedan upp mig för att äta lunch tillsammans. Mycket trevligare och ofta billigare än att laga käk hemma, därför har det blivit allt som oftast varje dag de sista veckorna...
I alla fall. Vi brukar variera mellan tre-fyra olika lunchställen och samtliga erbjuder det fantastiska fenomenet Drink Bar (ドリンクバー) . Det vill säga, som lunchgäst får man för tio-femton kronor extra dricka hur mycket av kaffe, te, latte, cappuccino, runt tio olika läsksorter och juice man känner för. Man hämtar och fyller på själv och det finns ingen gräns på hur många gånger man får ta om. Detta fenomen existerar även på vissa Karaokeställen, då inklusive mjukglass i olika smaker, sås och strössel samt öl, vin, cocktails, alkoläsk och så vidare...
I alla fall! Jag gillar inte söta drycker och det är alldeles för varm för att dricka te så jag brukar hålla mig till kaffe, en massa kaffe. När huvudet börjar kännas lite konstigt och knäna skakar slutar jag hämta påfyllning och vi säger tack och hej. 
Idag drack jag en kopp för mycket. Sen lunch har farit runt som en idiot, huvudet snurrar och jag kan inte för mitt liv sitta still eller koncentrera mig. Fingrarna sladdar över tangentbordet som om det vore insmort i bregott. G överraskade mig i hallen förut och jag höll på att avlida av hjärtflimmer. Jag har hets-städat mitt rum och flängt saker omkring mig som egentligen gjorde sig alldeles utmärk på platsen de befann sig innan... jag garvar hysteriskt åt minsta lilla å en sekunden, nu känner jag mest för att gråta och dö. I tre timmar har detta pågått, när ska det ta slut!? 


Imorgon kommer jag med största sannolikhet repetera samma misstag igen. ÅH JAG ÄLSKAR KAFFEEEE!!!!



No comments:

Post a Comment