Wednesday 26 January 2011

Gratis tidsfördriv.

För att hålla min supertajta budget för februari kommer jag att behöva leva snålt. Ekonomiskt tänk är min favoritgren och jag fullkomligt älskar att fundera ut nya sätt att spara in och snåla. Samt att ha roligt för inga pengar alls. Det sistnämnda är himla enkelt, då de tidsfördriv jag finner mest nöje i faktiskt är gratis. Eller, ja nästan gratis, jag betalar ju för min el och internet samt gymkort men det är små engångssummor det handlar om. Ingenting i jämförelse med en utekväll på krogen eller shoppingrundor. Att befinna sig i en stad så gott som tom på sätt att spendera pengar gör det ännu enklare. Sen gäller bara att finna sätt att slå ihjäl tristessen, annars blir man galen. 

Så. Åttahundra spänn på mat på fyra veckor? Lätt. Mobil, internet, gymkort; tusen spänn. Oväntade utgifter? Noll, sorry. Jag ska försöka lirka lite med hyresvärden och be om uppskov med elen... lyckas jag med detta så hamnar jag precis där jag bör ligga ekonomiskt i slutet på februari.

Tidsfördriv då? Jaa vad ska vi hitta på?
Träna (kan det bli vår så man kan börja springa utomhus igen ELLER!?)
Plugga japanska... från början.
Hänga på biblioteket
Lära mig excel... igen
Kolla på allt det här
Lyssna på en miljard poddar i allmänhet och P3 i synnerhet
Laga en massa mat med min nya kompis (som också är skitfattig så vi får se hur pass extravaganta måltider vi lyckas skrapa ihop)
Lära mig sy kanske?
Städa mammas skafferi mot ersättning? (har inte kollat detta med henne ännu...)
Hänga med släkten. Låta släkten bjuda mig på mat och sånt.
Kolla på asmycket film och serier

TO BE CONTINUED!!!



No comments:

Post a Comment