Tuesday 2 November 2010

Naturkunskap B på distans.

Jag har hejdlöst roligt med mina naturkunskapslaborationer, varvat med älskade Sal som berättar om evolutionen, DNA och naturligt urval. Det spöregnar ute och jag mår som en prinsessa. Matteprovet i fredags gick STRÅLANDE och jag fick beröm via mail från Annika: "...jag tror att du förstått matematiken...". Själen mår bra och huvudet säger "kolla, du är inte korkad!". Åååh lättnadskänsla.


Går och sneglar lite på mitt Six Feet Under-box set och funderar på att kanske börja se om den. Jag har både tid och känner mig på det humöret, höst = tv-serier. Bästa serien någonsin, tyckte jag då i alla fall, men kommer den vara lika fantastisk en andra gång? Ni vet hur det är med saker som en gång gjort ett ofantligt intryck på en. Kanske hade det mycket att göra med där jag befann mig just då i livet... mycket har hänt sen dess, kanske kan jag inte längre relatera till den på samma sätt. Eller så blir det en nostalitripp utan dess like, man upptäcker nya detaljer, fattar fler av referenserna och lär känna karaktärerna på nytt. Påminns om varför man blev störtförälskad till att börja med. Ja, ikväll tar jag piloten.

No comments:

Post a Comment