Saturday 25 September 2010

16kg

Färdigpackad. Efter att ha slängt och sorterat ut allt som kändes ens det minsta onödigt, landar slutvikten på sexton kilo plus handbagage. Jag är bra på att packa, har gjort det alldeles för många gånger. Och gud, guuud vad jag avskyr saker. Eller ja, att släpa på saker. Aldrig mer att jag tänkte flytta över halva jordklotet, aldrig.


Igår kväll skämde jag bort mina älskade malayer med köttbullar, potatismos och rödbetssallad, mycket uppskattat. Usch, huvudet gör ont idag efter två kvällar av tjo och tjim och vindrickande. Onyktert är det enda sättet att lämna ett land, upplyste Storasyster om. 


Han kom och sa hej då i torsdags natt. Vi åkte till en park i närliggande Tomishii där dimman låg tät och han tog med sig sin katt som fick springa fritt. Katten sprang bort och vi blev kvar lite längre än väntat. Han sa hej då, vi ses igen. Jag garvade och sa att det kanske inte är så troligt. Vi får se.


Imorgon beger jag mig till Tokyo för lite sista souvenirshopping, sen påbörjar jag hemfärden måndag morgon, via Hong Kong och London för att slutligen hamna på Arlanda den 3e oktober. 


Nu ska jag gå och käka avskedsmiddag med med mina två äkta män, malaymaffian, och slutligen säga mina sista förväl. Kommer kanske gråta lite. 


Mmm

Glad Yuki

Glad Chin Sheh, glad Yuki



No comments:

Post a Comment