Tuesday 8 March 2011

Jag vill också!

Min styvfar trillade tidigare i afton in hos mig, med en bukett tulpaner i näven; "Grattis på kvinnodagen!". Han är inte så dum ibland.


På tal om blommor.


Många stora (och mindre) bloggare listar idag sina kvinnliga förebilder, som en hyllning till kvinnodagen och allt vad den innebär (vad det nu faktiskt är tänker jag inte försöka fördjupa mig i mer än att konstatera att det kunde vara mer än så...). Så jag hakar på genom att ge lite uppmärksamhet åt en viss kvinnlig filmkaraktär som gjort stort intryck på mig. Inte nödvändigvis förebild, utan snarare någon jag skulle vilja vara på samma sida som i det framtida kriget mot...ja, vad som helst. Eller, va fan, vi är redan på samma sida.


Annette Benings karaktär i American Beauty.
Två ord: Perfekt galenskap.


No comments:

Post a Comment