Wednesday 29 December 2010

Att plöja bok är det bästa jag vet.

Avslutade precis den här lilla guldklimpen som jag fick specialbeställa på biblioteket och sen gått och väntat på i veckor. Den har några år på nacken, men gav mycket intressant läsning angående uppkomsten bakom dagens skeva kostråd som tar sin form i tallriksmodellen. Inte helt förvånande står politiska och ekonomiska intressen bakom stor del av socialstyrelsens rekommendationer. Konspiratorikern i mig jublar och tänker "det har jag sagt hela tiden!".
Tallriksmodellen har fått ta mycket skit på sista tiden och det med rätta.
Man blir inte fet av fett, man blir fet av socker. Fet och framför allt dum.


Årets nyårslöfte lyder som följande:
Sluta vara dumsnål.
Spendera en massa tid och energi på min familj och vänner.
Läsa minst hundra böcker (eller ja typ kanske någonstans där).
Bli långhårig.
^___^


Och nu över till någonting helt annat.

No comments:

Post a Comment