Sunday 17 October 2010

Söndagssoftande med fleecefilt.

Sådär då, nu är jag inflyttad i gårdshuset och kan därmed andas ut lite. Mmm, hemma. Udda möbler, udda hushållsverktyg, udda lakan och udda konst på väggarna, känns skitbra. Söndagmorgon under täcken och filtar och ett par minusgrader ute. Solsken dock, sen blir det kanske en promenad. Kristinehamn är så jävla fint, så tryggt och rent och bekvämt. Jag längtar inte alls härifrån, inte det minsta. Härom dagen slängde jag iväg ansökan till lite blandqde program och kurser med start i januari. Om jag mot förmodan skulle komma in på ett av programmen måste jag flytta igen, så jag tänker inte göra mig för hemma här riktigt än. Eller är det kanske just det jag borde? Samla mig och verkligen anstränga mig att vara här just nu. Jag är SÄMST på att befinna mig här just nu, är alltid minst tre veckor före, i framtiden. Konstigt att jag är rastlös? Neeh. 

Det enda som inte finns är bästa vännerna och drömutbildningen. Rätt stort minus.

Nu ska jag undersöka möjligheten att betala tv-license. Och dricka kaffe. Och beundra min nya hårfärg.

Blir så himla glad av det här fotot.

No comments:

Post a Comment